piątek, 19 lutego 2016

Jak wybrać minky?

Minky to polar, który w ostatnich latach zrobił ogromną furorę w naszym kraju. Używany jest przede wszystkim do szycia akcesoriów dla dzieci.



Jak wszystko ma swoim przeciwników jak i zwolenników. Wiele osób nie może już patrzeć na ciągłe jedne i te same rzeczy szyte w połączeniu z minky, inni natomiast nie widzą sensu szycia bez jego użycia. Według mnie jest on po prostu modny i jak każda moda w końcu przeminie, choć nie przeczę że uwielbiam go dotykać i sama szyje z niego dla dzieci :)

Ale nie wszystkie dostępne na rynku polary minky można nimi nazwać.. Początkowo minky produkowane było jedynie przez Shannon Fabrics w gramaturze 400g, jednak jego cena jest na tyle wysoka (między 54 a nawet 80zł za mb) że nie każdy może sobie na niego pozwolić. Zaczęły pojawiać się więc coraz to tańsze odpowiedniki minky w gramaturze 265g-350g.

Kupując takie "nieoryginalne" minky trzeba bardzo uważać żeby nie trafić na materiał który po jednym praniu straci kropki, kształt i zrobi się jak cienka "szmatka"..

Minky musi być miękkie, puszyste i mieć ładne kropki które nie "wciskają" się do środka.
Trzeba zwracać uwagę przede wszystkim na gramaturę jak dla mnie minimum 340g... wszystko poniżej jest bardzo cienkie i rozciągliwe przez co ciężko się szyje. Niestety wielu sprzedawców podaje nieprawdziwą gramaturę, bo na dobrą sprawę kto to sprawdza?...  Gramatura to jednym słowem waga tkaniny. Powinna być podana na m2 (czyli 100x100 cm) a nie na mb (czyli 100x150/160cm) Warto zapytać sprzedawcę czy podana przez niego gramatura na pewno jest na metr kwadratowy, tak jak jest w przypadku Shannona - 400g na m2.

Jeśli nie mamy możliwości dotknąć tkaniny musimy ją ocenić wizualnie.

Oto minky którego według mnie trzeba unikać, jest przede wszystkim nieprzyjemne w dotyku, nie ma kropek i jak widać na zdjęciu okropnie się świeci! (Sprzedawca podaje gramaturę 290-330g) Kupiłam go jeden jedyny raz i nigdy nic z niego nie szyłam...


Tutaj natomiast jest minky, które pomimo że nie jest tym "oryginalnym", jest bardzo miłe w dotyku, ma wyraźne tłoczenia o ładnym kształcie które nie znikają po praniu :) Sama z niego szyję i jestem bardzo zadowolona (gramatura 350g)



Dla porównania tak prezentuje się minky Shannon, które jest jednak najmilsze i posiada wyjątkowy kształt kropek (gramatura 400g)



1 komentarz:

  1. Nie miałam pojęcia, na szczęście kocyki minky, które mam są bardzo dobrej jakości

    OdpowiedzUsuń