czwartek, 3 marca 2016

Puff Quilt czyli jak zrobić kołderkę/matę z pufek

Jak tylko pierwszy raz spotkałam się z tym cudem wiedziałam, ze muszę taką mieć :) W moim przypadku puff quilt ma pełnić funkcję maty dla dziecka na której będzie mogło sobie leżeć czy się bawić.

Samo zrobienie takiej maty nie jest bardzo ciężkie jedynie bardzo pracochłonne i trzeba uzbroić się w cierpliwość zanim osiągnie się zamierzony efekt ;)



Swoją pracę rozpoczęłam od wycięcia z kartonu dwóch kwadratów potem na ich podstawie wycinałam kwadraty z bawełny. W moim przypadku większy był wielkości 14,5 cm a mniejszy 12,5 cm. Im większa różnica między mniejszym a większym tym bardziej wystająca pufka - uważam, że 2 cm to idealna różnica.

Moja mata będzie miała 5 wzory (większe kwadraty) natomiast tył wycinałam z byle jakich resztek jakie miałam ponieważ i tak nie będzie widoczny ( mniejsze kwadraty)


Teraz przyszła pora na szycie każdej poduszeczki osobno. Można sobie wcześniej spiąć je szpilkami. Zaczynamy od rogów a z nadmiaru materiału robimy marszczenie. Musimy tylko pamiętać żeby marszczenie po przeciwnej stronie było wywinięte w tą samą stronę i żeby pozostawić jedną stronę nie zszytą przez którą włożymy później wypełnienie.





Jeśli ktoś jest już wprawiony w szyciu może zaoszczędzić czas na spinanie szpilkami każdej poduszeczki i zawijać podczas szycia.


Kiedy już uszyjemy wszystkie pufki pora zaprojektować swoją matę i dobrać poduszeczki kolorystycznie. W tym celu układamy je na podłodze i widzimy jak będzie wyglądała nasza mata (za jakiś czas ;) )


Następnie po kolei każdy rząd spinamy i zszywamy pamiętając żeby wszystkie poduszki miały wciąż jeden nie zszyty bok po jednej stronie- na rysunku jest to na dole


Przyszywając poduszkę do poduszki zwracamy uwagę żeby szyć minimalnie przed poprzednim szwem


 Żeby żaden szew nie był widoczny między poduszkami



Jak już mamy każdy rządek zszyty pora wypchać nasze pufki :) Ja użyłam kulki silikonowej, ale można też wykorzystać ścinki owaty


Teraz zaszywamy otwarte boki pamiętając o robieniu marszczenia w tą samą stronę co po przeciwnej stronie


Przed nami najgorszy etap szycia .. bynajmniej mi sprawił najwięcej kłopotu ponieważ chcąc mieć dość mocno wypchane poduszeczki, bardzo ciężko było przyszywać każdy rządek do siebie :) Wymaga to cierpliwości i najlepiej pomóc sobie szpilkami bo znowu musimy pamiętać żeby szyć przed poprzednim szwem żeby nie wystawał między pufkami


Nareszcie mamy już prawie skończoną matę!

Tak wygląda z tyłu


Początkowo na tym miałam zakończyć szycie, doszyć tył i koniec. Jednak jak córka zaczęła się na niej z radością kłaść postanowiłam zwiększyć jej wielkość doszywając ramkę. Następnie przyszyłam tył (tak jak kocyk-  materiał prawą stroną do prawej a następnie odwróciłam przez pozostawiony otwór)


Teraz tylko trzeba ją przeszyć w miejscu gdzie kończą się poduszki, żeby oddzielić ją od reszty. Dzięki temu będzie można ją wypchać :)


Tak prezentuje się skończona już mata z wypchaną ramką :)



26 komentarzy:

  1. Pieknie wyszła no i dziękuję za tutorial

    OdpowiedzUsuń
  2. Pieknie wyszła no i dziękuję za tutorial

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. Dziękuję, dużo pracy mnie kosztowała ale jestem bardzo zadowolona :)

      Usuń
  4. wow! fajna sprawa taka mata dla dzieciaka :) sama bym na niej poleżała :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj też bym była chętna na taką narzutę dla siebie:) ale chyba kwadraty musiałby być o wiele większe, inaczej robiłabym ją chyba kilka miesięcy ;)

      Usuń
  5. Super! Musze spróbować :) Ps. Zapraszam na moje pierwsze candy na ewulaki.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję na pewno zaglądnę :)

      Usuń
    2. Ps. Blogspot umożliwia dodawanie innych blogów do obserwowanych. Będę wdzięczna za taką opcję również na Cotton Mink :) Genialne uszytki!

      Usuń
    3. Jeszcze się nie orientuje :) Czy chodzi o dodanie gadżetu "Obserwuj bloga przez pocztę e-mail" ?

      Usuń
  6. Duuuużo pracy, ale jaki EFEKT :) Super!

    OdpowiedzUsuń
  7. piękna :-) gratulacje talentu :-D jaki jest przybliżony wymiar tej maty? ps. mam pytanie..."Moja mata będzie miała 4 wzory (większe kwadraty) " ja doliczyłam się 5...czyżby to był błąd? pozdrawiam i czekam na odp. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, tak to błąd już poprawiam :) Wymiary maty łącznie z ramką to 100x115cm

      Usuń
    2. dziękuję za odp :-) serdecznie pozdrawiam i czekam na inne prace...bo będę tu zaglądać i podziwiać :-)

      Usuń
  8. Super:) Dziękuję za instrukcję. Ja bym zszywała wypchane paski już,stopką do wszywania zamka z pewnością ulatwiłoby nieco sprawę ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękna mata :) Mam tylko pytanie, jak została połączona ramka z poduszeczkami? Czy wszystkie zewnętrzne boki zostały najpierw obszyte na lewej stronie, a potem włożyła Pani jakoś wypełnienie od wewnętrznej krawędzi maty, tzn. jużprzy poduszeczkach?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do poduszeczek doszyłam równej długości kawałki materiału co stworzyło ramkę. Następnie przyszyłam tył na całą matę tak jak się szyje kocyk- prawa do prawej, zostawiłam otwór po uszyciu przewróciłam. Powstał mi jakby kocyk z pufkami na środku. I żeby powstała ramka przeszyłam już na prawej stronie blisko pufek bawełnę. Zrobił się tunel który wypchałam :)

      Usuń
  10. Super! Jak duzo potrzeba kulki silikonowej do wypełnienia poduszeczek?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko zależy jak mocno się chce mieć je wypchane. Do samych poduszek zużyłam ok 1 kg kulki a na ramkę ponad 2 kg. Oczywiście to jest tak mniej więcej bo miałam worek gdzie było więcej kg ;)

      Usuń
  11. oh to jest piekne.... cena?? :))

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny pomysł! Podziwiam za cierpliwość ;) Ja chyba nie byłabym tak zdeterminowana, chociaż dla takiego efektu warto się pomęczyć. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń